Cara Nak Tanam Terung Dalam Pasu

Pokok terung dalam pasu selepas 7-8 bulan hasil akan berkurangan sedikit. Pokok kacang renek pun boleh.


Tip Lengkap Jika Tanam Pokok Terung Dalam Pasu Supaya Subur Berbuah Banyak Vanilla Kismis

Gunakan campuran medium tanaman untuk pokok berpasu.

. Kalau nak tahu tengok video ni sampai habis. Beli biji pohon bidara. Cara menanam pohon bidara pertama adalah menyiapkan wadah untuk menyemai benih.

Tinggi pun mencecah 6-7 kaki. Kali ni saya tanam sayur dalam pasu pula. Untuk penanaman terus ke dalam polibeg anda boleh tanam terus 3 4 biji benih sedalam 2 5cm.

Cara Menanam Pokok Bendi Cara untuk menanam bendi sama ada di dalam pasu secara hidroponik dalam polybag atau fertigasi kaedahnya lebih kurang sama. Tanam sayur dalam pasu. Pemindahan Anak Pokok Cili.

Pokok kacang renek pun boleh. Selain tanam atas tanah dan dalam pasu kini terdapat cara popular iaitu menanam cili secara fertigasi mula menampakan hasil di Malaysia. Artikel kali ini kami ingin kongsikan cara senang nak tanam nenas dalam pasu bunga tidak perlu tanah atau kebun yang luas jika sekadar untuk suka-suka dan makan.

Sebelum ditanam benih sengkuang direndam terlebih. Sediakan tanah dengan komposisi 50 pasir 50 tanah biasa. Pokok Timun Jepun sesuai ditanam dalam pasu dan juga bekas tanaman lain.

Lazimnya jarak tanaman cili padi. Tanam kunyit yang anda beli lebih kurang sedalam 2-3 inci dalam tanah. Masukkan ubi kunyit tadi dan pastikan mata tunas ibu kunyit tadi yang berwarna keputihan.

Pilih benih sengkuang yang sihat untuk disemai. Setelah anak pokok cili telah mempunyai 5 hingga 6 helai daun ini masanya untuk kita pindahkan ia ke dalam pasu polybag atau di atas tanah. Masukkan tanah ke dalam pasu dan buat lubang dalam kedalaman 2-3 inci.

Cara penyediaan menanam sengkuang. Pilih benih yang dikahwinkan atau tut. TERUNG TELUNJUK Solanum spp merupakan sejenis sayuran yang mudah ditanam dikawasan kebun sayur atau dalam pasu disekeliling rumah.

Walaupun saya tanam dalam pasu 8 inci pokok-pokok bendi saya berbuah lebat sehingga tak termakan. Air untuk menyiram. Tanam pokok buah bidara dalam pasupokok bidara ini saya beli di pasar tani.

Topsoil 70 sekam padi 10 sekam padi bakar 10 cocopeat 10. Cerita pasal kebun tepi rumah lagi. Lagi besar lagi bagus tiada masalah.

Siram 2 kali sehari. Saya kongsikan cara saya menanam pokok bidara epal menggunakan keratan. Tanah macam biasa je baja organik sarjani.

Cadangan tanam mangga Chokanan Harum Manis mangga nam dok. Penanaman Dalam Pasu atau Bekas.


Saya Tanam Pokok Kunyit Saya Di Dalam Pasu Di Bahagian Belakang Rumah Saya Dulu Belakang Rumah Saya Ini Tak Ada Orang Tinggal Tumbuh Tumbuhan Tanaman Benih


Tip Lengkap Jika Tanam Pokok Terung Dalam Pasu Supaya Subur Berbuah Banyak Vanilla Kismis


Dalam Pasu Cara Saya Tanam Pokok Terung Tanamlah Dot Com


Kaedah Tanam Terung Dalam Pasu Tepi Rumah Berbuah Lebat Lagi Elok Mingguan Wanita

No comments for "Cara Nak Tanam Terung Dalam Pasu"